Vedtægter
Sygehus Thy-Mors Seniorklub
- Opstart den 1. januar 2016
1 Foreningens navn og adresse
Stk. 1 Foreningens navn er: Sygehus Thy-Mors Seniorklub
Stk. 2 Foreningens adresse er: Den til enhver tid fungerende formands
adresse
§ 2 Formål
Stk. 1 Klubbens formål er at fremme den fortsatte kontakt mellem tidligere
medarbejdere.
Stk. 2 At varetage fælles interesse af social, faglig og kulturel art.
Stk. 3 Efter bestyrelsens skøn, kan ægtefælle/samlever deltage i særlige
arrangementer.
§ 3 Medlemmer
Stk. l Adgang til Sygehus Thy-Mors Seniorklub har alle sygehusets
nuværende eller tidligere ansatte, som er efterlønsmodtagere,
pensionister, førtidspensionister og/eller er fyldt 60 år.
Stk. 2 Medlemsoptagelse afgøres i tvivlstilfælde af bestyrelsen.
§ 4 Kontingent
Stk. 1 Kontingentet fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling.
Stk. 2 Kontingentet indbetales en gang årligt senest 30. april via bank
eller PBS.
Stk. 3 Klubbens regnskabsår er kalenderåret.
§ 5 Generalforsamling
Stk. 1 Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.
Stk. 2 Generalforsamlingen ledes af en af forsamlingen godkendt dirigent,
som ikke må være medlem af bestyrelsen.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden 1. april.
Indkaldelse sker med mindst 3 ugers varsel via mail til hvert medlem.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være
seniorklubbens formand i hænde senest 14 dage før
generalforsamlingen.
Stk. 3 Alle sager afgøres ved almindelig stemmeflertal, når ikke andet er
vedtægtsmæssigt bestemt.
Stk. 4 Kun fremmødte medlemmer har stemmeret, og generalforsamlingen er
beslutningsdygtig uanset de fremmødte medlemmers antal, når
generalforsamlingen er lovlig indvarslet.
Stk. 5 Står stemmerne ved en afstemning lige, foretages ny 2. afstemning.
Såfremt der efter denne afstemning fortsat er lige afstemning, foretages
lodtrækning.
Stk. 6 Af generalforsamlingens forløb optages et referat, der underskrives
af referenten, formanden og dirigenten.
Stk. 7 Dagsorden for generalforsamlingen og revideret regnskab vedlægges
indkaldelsen.
Stk. 8 Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal indeholde følgende
punkter:
1.Valg af dirigent og stemmetællere.
2. Beretning fra formanden til godkendelse.
3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
4. Fastsættelse af kontingent.
5. Behandling af indkomne forslag.
6. Valg i henhold til vedtægtens § 6.
7. Eventuelt.
§ 6 Bestyrelsen
Stk. 1 Bestyrelsen består af 5 medlemmer og en suppleant.
Endvidere vælges 1 revisor og 1 revisorsuppleant for 1 år ad gangen.
Stk. 2 Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand,
sekretær og kasserer.
Stk. 3 På lige årstal vælges 2 bestyrelsesmedlemmer.
1 bestyrelsessuppleant.
1 revisor.
1 revisorsuppleant.
Stk. 4 På ulige årstal vælges: 3 bestyrelsesmedlemmer.
1 bestyrelsessuppleant.
1 revisor.
1 revisorsuppleant.
§ 7 Ekstraordinær Generalforsamling
Stk. 1 Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når bestyrelsen finder
det nødvendigt, eller når mindst ¼ af medlemmerne overfor bestyrelsen
skriftligt fremsætter motiveret krav herom ledsaget af dagsorden.
Stk. 2 Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes senest 1 måned
efter modtagelsen af en sådan begæring. Indkaldelsen skal ske via mail
med mindst 3 ugers varsel, og samtidig skal dagsordenen meddeles.
§ 8 Opløsning
Stk. 1 Beslutning om klubbens opløsning kan kun træffes på en
ekstraordinær generalforsamling, der indkaldes i samme anledning.
Stk. 2 Til vedtagelse af klubbens opløsning kræves, at mindst 2/3 af de
tilstedeværende stemmer derfor.
Stk. 3 Den ekstraordinære generalforsamling træffer samtidig beslutning
om anvendelse af klubbens midler.